Zaměstnanci vytvořili vlastní reklamu
Co se stane, když Michael Scott dostane šanci vytvořit reklamu pro svou vlastní firmu? Odpověď: Chaos, nekontrolovatelný kreativní proces a mnohdy zábavné (a někdy děsivé) výsledky!
Včerejší den v kanceláři Dunder Mifflin jsme prožili něčím, co by asi žádná běžná firma nezažila. Michael Scott, náš věčně optimistický, ale občas příliš kreativní šéf, se rozhodl, že je čas na revoluci v marketingu a že vytvoří vlastní reklamu pro naši společnost. A jak to tak bývá, když se Michael dostane do "kreativního procesu", výsledek je… no, řekněme, že nebyl úplně "podle plánu".
Celý proces začal s tím, že Michael se rozhodl osobně řídit produkci reklamy. Po pár minutách brainstormingu, které vedly k ničemu jinému než chaosu, se rozhodl, že reklama bude reflektovat "skutečnou podstatu" Dunder Mifflin – tedy ne jen papír, ale i naši "přátelskou atmosféru". Co by to znamenalo? Samozřejmě, že s pomocí Pam a Jim, kteří byli přítomní, se začalo točit video, které zahrnovalo vše – od roztančených kolegů, přes dětinské nápady, až po Michaelovy vlastní extravagantní vize, jak by měla reklama vypadat.
V první fázi produkce, která byla absolutně bez jakéhokoliv režijního plánu, Michael přešel na vyprávění příběhu o tom, jak je Dunder Mifflin "nejlepším místem na zemi". A tak přidával nápady, které byly sice originální, ale naprosto neprofesionální. Po několika hodinách, kdy všichni přemýšleli, jak se do reklamy dostanou jejich „nejlepší“ momenty, přišla zábavná scéna, kdy Michael přitáhl svého psa a ve snaze zlepšit atmosféru začal předvádět divadelní scénu s pochybnými efekty.
Aby to ale nebylo příliš jednoduché, Michaelovi se rozhodli asistovat i Dwight a Angela. Dwight si samozřejmě myslel, že je to jeho příležitost ukázat světu svou "profesionální" stránku, a začal tvrdit, že nejlepší reklamní strategii představují "vojenské taktiky". Angela, která byla ještě víc odtržena od reality, navrhla, aby v reklamě nechyběla její kočička. Tento proces byl rychlejší, než by se dalo očekávat, a výsledek byl tak trochu něco mezi amatérským filmem a domácím videem pro rodinné příležitosti.
Celé to vyvrcholilo nečekaným okamžikem, kdy Michael rozhodl, že v reklamě bude i akce! Jaký lepší způsob, než začít s naprosto přehnanou scénou, kde dojde k "útoku" na kancelář, s přestřelkou a dramatickými výbuchy. Přestože všichni byli k jeho nápadům skeptičtí, Michael neochvějně pokračoval ve své práci. Ve výsledku jsme dostali něco, co bychom mohli nazvat "unikátním" a "neopakovatelním", ale rozhodně ne "profeesionálním".
Když se konečně dostali k finálnímu sestřihu, všichni si uvědomili, že výsledná reklama není nic jiného než přesný odraz Dunder Mifflin – trochu chaotická, podivná a neúplně dotáhnutá, ale zároveň zábavná a nezapomenutelná.
Takže pokud se někdy ocitnete v kanceláři Dunder Mifflin a uvidíte reklamu, kterou Michael Scott vytvořil, nezapomeňte, že je to svědectví jeho neotřelého (a možná trochu příliš ambiciózního) přístupu k marketingu. A kdo ví, možná si z toho vezmete i nějaké kreativní nápady pro svou vlastní firmu – nebo budete alespoň mít skvělý příběh!